کناف در شیراز

سقف کاذب شیراز

اجرای سقف کاذب کناف در شیراز

اجرای سیستم درای وال کناف

درای وال چیست؟


بازدید : 3403 نفر

درای وال چیست؟
درای وال اصطلاحی است معادل کلمه Drywall در زبان انگلیسی ، که در فرهنگ ساخت و ساز خشک(Dry Construction Industry) در ایران با همان تلفظ انگلیسی مورد استفاده قرار می گیرد . معادل کلمه درای وال در فارسی دیوارخشک است. دیوار خشک در صنعت ساختمان در مقابل دیوار بنایی یا دیوار ماسونری (Masonry Wall) قرار می گیرد .
منظور از دیوار بنایی یا ماسونری دیوار هایی است که در آنها از مصالحی چون آجر (Brick) ، سفال ، بلوک های سیمانی (Concrete Block) ، بلوک های متشکل از بتن هوادار اتوکلاو شده (AAC Block) و … به همراه ملات به عنوان مصالح چسباننده استفاده می گردد . در مقابل ، درای وال ها دیوارهایی است که در آنها انواع پوشش های ورقه ای یا تخته ای از جمله انواع صفحات روکشدار گچی (Gypsum–Board) ، تخته سیمانی الیافی(Fibercement-Board) با استفاده از ادوات اتصال (Fasteners) مانند پیچ ، میخ یا گاهاً پرچ بر روی سازه زیرسازی درای وال نصب می گردند .
دلیل اطلاق کلمه خشک یا درای (Dry) به درای وال ، عدم استفاده از ملات به عنوان یک ماده ی تر (خیس) می باشد . در فرهنگ ساخت و ساز خشک (Dry Construction) گاهی اصطلاحات متداول برای پوشش روی دیوارهای خشک از جمله پلاستر برد یا پلاستر بورد (Plaster Board) ، گچ برگ (Gypsum Board) ، شیت راک (Sheet Rock) و وال برد (Wall Board) مترادف درای وال استفاده می گردد .
در ایران بدلیل آنکه شرکت کناف ایران استفاده از درای وال را شروع ، ترویج و توسعه داده است ، اصطلاحاتی چون دیوار کناف ، درای وال کناف ، دیوار خشک کناف و ساخت و ساز خشک کناف معادل درای وال مورد استفاده قرار می گیرد